Takk for i år – velkommen til prøve-NM i 2027

IF Frøy takker alle som bidro til en fin sykkelhelg i Oslo-området i pinsen.

Det gjelder deltakere, lagledere, kommisærer, politiet, NCFs utsendte,  vakter fra Road Safety, Viken Marshalls – og selvsagt alle funksjonærene fra egen klubb.

Som arrangør er vi så ubeskjedne at vi sier det bli et godt sportslig arrangement, med høyt nivå i mange av heatene. Vi ser  at tidligere topplasserte i Uno-X Norgescup i Oslo nå sykler på profflag i de store, internasjonale rittene Det viser at nivået i Norgescupen er høyt  – og betydningen av at IF Frøy og de andre, gode Norgescuparrangørene jobber hardt for å skape gode ritt.

Dessverre var det umulig å benytte Rådhusplassen i år – på grunn av Champions League-finalen i Oslo samme helg. Vi mener løypa i Drømtorp er sportslig god, selv om stemningen og publikumsoppmøtet ikke er den samme som i Oslo sentrum.

Vi gleder oss til alt til Oslo tredagers 2027 – som blir prøve-NM for NM i 2028. Se ikke bort fra at det da blir nye traseer for eksempel i fellesstartene. Vi har alt søkt om å få bruke Rådshusplassen den mest aktuelle ritthelgen i mai.

Vi gratulerer vinnerne av rittene i Oslo tredagers – og ønsker deltakere, arrangører og alle andre involverte lykke til i NM i Stavanger i slutten av juni, og i resten av Uno-X Norgescuprittene i 2026.